jsme řídili naši malou Chevy Spark z Port St. Johns do Umzumbe, abychom zůstali u doporučených batůžkářů – Mantis a Moon. Nebyli tam vůbec žádní turisté! Jen já, Nick a 3 zaměstnanci, kteří tam pracovali. Toužíme s nimi, šli jsme dolů a podívali se na pláž. Opravdu jsem se nezajímal o plavání, protože v této oblasti je mnoho úžasných bílých žraloků, a přestože mají síť, aby se jim vyhnuli, aby jim přišli … ano! Umzumbe však skončil trochu gongovou show. Smyslem jít, aby se Nicka ponořila v nedalekém městě Umkomaas. Zorganizovali jsme to a on se tam měl ponořit 2. den v 7:00. Dlouhý příběh krátký, všechno, co se mohlo pokazit, udělalo … od ploché pneumatiky zapomenout na pokyny atd. Pojmenujete to, stalo se to! Takže místo toho, abychom se toho dne potápěli, jsme skončili do národního parku Oribi Gorge, který se ukázal být skvělý.

Backpackers Mantis & Moon, Umzumbe, Jižní Afrika
Náš bungalov v Mantis & Moon, Umzumbe, Jižní Afrika

Gorge Oribi je velkolepá oblast na řece Umzimkulwana a je jedním z vrcholů jižního pobřeží. Vybrali jsme 10 km túru a vyrazili jsme do husté džungle. Byla tam cesta, ale žádné známky ani nic, takže jsme si opravdu museli vidět, abychom se ujistili, že jsme zůstali na trase … což jsme už několikrát neudělali! Cesta se klikala a zagnila řekou na jedné straně nás a čirým útesem na straně druhé. Túra skončila krásným vodopádem, který jsme dokázali potěšit samy ohledně tuňáků sami, byli jsme jediní turisté na cestě toho dne. Další úžasný den v Jižní Africe.

Pěší turistika po boku řeky v Oribi Gorge, Umzumbe, Jižní Afrika
Ohromující vodopád v Oribi Gorge, Umzumbe, Jižní Afrika
Následující den se Nick mohl ponořit. Bohužel, počasí nebylo spolupracováno. Dorazili jsme do Umkomaas v 6:30 ráno a on se dostal na všechny. Zrátová loď se vydala do zrádného oceánu. Zahájení bylo šílené, malá loď vzlétla přes obrovské vlny a vypadalo to, že je to rafting na bílé vodě! Byli tam venku, aby udělali dva ponory a mezi prvním a druhým ponorem, který seděli na lodi, až do doby 1/2 hodiny nevyšla. Během této doby se všichni vrhli z moře – s výjimkou Nicka a potápěčského instruktora. Vlny byly tak velké, že to vůbec nebylo příjemné. Avšak druhý ponor, který udělal, to všechno stojí za to. Šli do potápěčského místa Raggie Caves a nakonec viděl asi 10 žraloků Raggie Tooth a dokonce shromáždil 2 velké zuby žraloků z písečného dna! Ideální suvenýr.

Po ponoru jsme se vydali na sever na světové dědictví UNESCO v Isimangaliso Wetland Parku. Park se táhne o 200 km od mozambické hranice k jižnímu konci jezera St. Lucia. Tento fantastický park chrání 5 různých ekosystémů: offshore útesy a pláže, jezera, mokřady, lesy a pobřežní lesy. Vtáhli jsme se do malého města St. Lucia a jakmile naše hlavy zasáhly polštář na naše batohy, byli jsme venku. Velmi dlouhý den potápění a řízení … a během té doby jsem se nachladil. Následující ráno jsme vzali náš automobil do ústí řeky Lake St. Lucia, abychom viděli různé ekosystémy a doufejme, hroši. Měli jsme štěstí, první malá stezka, kterou jsme jeli dolů, jsme viděli naše první hrochy; Nejen jeden, ale 8! Všichni se lenovali kolem malé zavlažovací díry a opakovali se na pobřeží. Byly to masivní, šedé, růžové kuličky s nejroztomilejšími malými ušima. Našli jsme také velkého krokodýla, který vedle nich položil na břeh. Úžasný začátek naší přírodní projížďky parkem. Šli jsme na několik dalších míst a viděli jsme hrochy v mokřadech, ještě více než první pozorování. Také jsme našli Buffalo, Zebras, paviány, četné antilopy a různé druhy ptáků. Byl to skvělý den. Domov na večeři a brzy večer.

Hrochy v ústí řeky St. Lucia v Jižní Africe

Nechtěl by se těmto kly dostat do cesty. Warthog v ústí řeky St. Lucia v Jižní Africe
Krásný pohled na ústí řeky St. Lucia v Jižní Africe
Ideální prkno pro hroch a croc špinění. Lucia ústí, Jižní Afrika
Další den jsme byli brzy … Do národního parku Imfoluzi, abyste udělali další safari s vlastním pohonem! Tento park byl mnohem, mnohem těžší spatřit zvířata, štětec byl silnější než ostatní parky, které jsme byli, takže jsme opravdu museli hledat, abychom viděli nepolapitelná zvířata. Udělali jsme však skvělou práci a nakonec jsme viděli asi 15 žirafů, četná stáda Wiildebeest a 12 bílých nosorožců (možná tam byl také černý nosorožce, ale je těžké to říct). Teď jsme viděli všechno, co jsme chtěli vidět … kromě leoparda, doufejme, že to uvidíme později na cestě. ScényEry byla také úžasná a my jsme jeli na velmi vysoký výhled, abychom viděli, jak pláně poseté antilope, buvolí a zebras dole. Když slunce zapadalo, vydali jsme se zpět do města St. Lucia na dobré jídlo a povídali si s ostatními cestujícími, kteří zůstali u našich batůžkářů. Poslední den v St. Lucii byl stráven chlazením ven a mnohem důležitější je … nevstávat brzy! Ten den žádný budík.

Antilopa v národním parku Imfoluzi v Jižní Africe
Sauntering žirafa v národním parku Imfoluzi v Jižní Africe

Krásný výhled v národním parku Imfoluzi v Jižní Africe
Náš čas v Jižní Africe se týkal cíle. Nejprve jsme se však rozhodli zamířit do země Svazijska, velmi malé země ohraničené ze 3 stran Jižní Afrikou a na 1 straně Mozambikem. známý svými konvenčními způsoby a ohromujícími rezervami her. Nikdy jsme nikdy nezůstali v rezervě a vybrali jsme se, že je čas na to. Šli jsme do národního parku Milwane a zůstali jsme v konvenčním domě zvaném „Roundevel“. Naše chata byla vyrobena z bahna a trávy, byla obrovská, neposkvrněná a měla po stranách velká zaoblená okna. Byli to nejmalebnější batůžkáři, penziony, hotel, hostel nebo chata, ve kterých jsme kdy zůstali !! Backpackers byl postaven na podstatnou výměru obklopenou horami a kilometry a kilometry pastvin.

Náš kulatý penzion v Milwane Reserve ve Svazijsku
Tato rezerva je zvláštní, protože v parku nejsou žádní predátoři (kromě hroků a crocs), což umožňuje turistům, aby mohli volně chodit s ostatními neškodnými zvířaty. Naše rána byla strávena tím, že si před naší chaty nejlépe káva a snídani a prohlížení Warthogů, různé druhy antilopy, pštrosí a pastvy na pastvě na našem prahu. Bylo to magické místo. Jednoho dne jsme také šli na túru i přes park a viděli jsme spoustu a spoustu zvířat včetně podstatných hroků a krokodýlů … hned vedle nás jsme byli tak blízko a nebyli jsme ani v automobilu jako obvyklé. Docela úžasný zážitek. Jednou v noci jsme šli do hlavního tábora a prohlédli si konvenční tanec Zulu, než jsme se vrátili do naší ideální chaty pro další bezbožný spánek.

Probuzení do divoké zvěře v Milwane Reserve ve Svazijsku
Vypnuto na výlet přes herní rezervu ve Svazijsku

Krokodýlí ostrov. Milwane Reserve, Swaziland
Ohromující silnice zbarvené rzi, národní park Milwane, Svazijsko

Po 3 nocích jsme opustili Svazijsko a zamířili do našeho konečného cíle v Jižní Africe v Pretorii. Strávili jsme tam 3 noci ve opravdu úžasných batůžkářích a setkali jsme se s mnoha skvělými lidmi. Byli jsme tam jen proto, abychom vrátili naše auto, požádali o naše mozambické vízum a dělali další šance a konce. Bylo to úžasné město, ale mnoho času jsme strávili chillinem, prováděním výzkumu a přípravou na další dobrodružství … Mozambik, tady přijdeme!

Jako tento příspěvek? Připnout!

Zřeknutí se odpovědnosti: Kozy na silnici jsou spolupracovníkem Amazonu a také přidruženým společností pro některé další maloobchodníky. To znamená, že vyděláváme provize, pokud kliknete na odkazy na náš blog a nakupujete od těchto maloobchodníků.